Mijn DVD-speler herkent geen disk meer. Dit is zo na het afspelen van een originele CD van Polydor (James Morrison-laatste.) Hoe kan dat?

DVD-speler is van Marantz en drie jaar oud. Alles heeft altijd goed gewerkt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Het beste antwoord

Vaak is het lensje wat onder de CD zit en waardoor de laserstraal gaat vervuild. Er bestaan reinigingssetjes (een CD met borsteltjes en vloeistof) om het lensje schoon te maken.
Als dat niet werkt moet de speler open worden gemaakt, kap eraf en lensje met de hand reinigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je misschien per ongeluk een landcode vastgezet?

Het is mij een maanden terug ook gebeurd bij een DVD die ik afgespeeld heb...

Aan de andere kant kan je DVD speler ook gewoon naar z'n grootje zijn na drie jaar intensief gebruik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad vorig jaar met een Philips Home Theater Systeem. Lag niet aan een specifieke CD, maar na het vervangen van het loopwerk was het opgelost. (Was gelukkig garantie)