Bediening van Samsung oortjes EHS61 werkt niet meer, hoe verhelp ik dat?

Ik heb een normale headphone jack ingang voor mijn Samsung Galaxy A52. Inclusief de oortjes die erbij horen (relatief nieuw). Van het ene op het andere moment had ik gewoon nog geluid zoals altijd, maar plotseling werkte het kastje in de snoer (meen ik) niet meer: ik kan muziek niet meer pauzeren, doorspoelen, terugspoelen en de microfoon die er zit werkte niet meer. Ik dacht daarom, aangezien ik niets geks met mijn telefoon had gedaan, dat mijn oortjes kapot waren en bestelde exact dezelfde. Deze werkte ook niet. Wel kon ik met beide paar oortjes muziek luisteren, maar de muziek niet bedienen en geen spraakjes meer sturen via mijn oortjes of bellen met mijn oortjes. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar de besturing van mijn muziek (en tevens de microfoon) middels mijn oortjes gebruik ik intensief en dat ik dit nu onverklaarbaar niet meer kan is erg naar. Online kon ik nergens mijn probleem vinden, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Wel heb ik recent een update van mijn besturingssysteem op mijn telefoon gekregen, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

5 maanden geleden
in: Audio
TurfGraver
5 maanden geleden
Zou beginnen met aansluiting eerst goed te reinigen.
En anders dit.
https://r1.community.samsung.com/t5/galaxy-a/a52s-headphone-jack-mic-not-working/td-p/14841474

Geef als eerste antwoord