Ik heb mijn versterker te hard gezet en hoor geen geluid meer uit de speakers, zijn nu de speakers kapot of de versterker?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het was maar eens kleine speaker, gehaald uit zo'n action-radiootje. Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Het beste antwoord

Op bijna iedere versterker zit ook wel een koptelefoon uitgang. Als je daar nog geluid hoort is de versterker in ieder geval OK. Maar in de praktijk zullen het meestal de boxen zijn die het het eerste begeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij alleen de eindtrap van de versterker is opgeblazen.
(En de koptelefoon uitgang niet na de eindtrap zit.)

Andere antwoorden (2)

De speakers want daar kom het geluid uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 1 2 3 antwoord kan iemand hier niet zomaar op geven.Je zult moeten kijken met een andere speaker(box) of de versterker het nog doet.Het kan gerust zijn dat er in de versterker een zekering gesprongen is die de eindtrap van de versterker beschermt.En anders als die er niet in zit of nog heel is kan de eindversterker zelf opgeblazen zijn.