Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik een MP3 speler rechtstreeks op 2 boxen aan.

Ik vermoed een of andere versterker (niet complete audio set, moet klein zijn) er tussen, maar waar moet ik dan aan denken en waar haal ik het vandaan.

Ok, wellicht een nadere uitleg van de vraag, want dat over computerboxen en tulp snoertjes had ik zelf ook al wel kunnen bedenken.

Ik heb 2 boxen in mijn badkamer hangen, deze boxen, wil ik met een versterker met minimale afmetingen (en functionaliteit) aansluiten op een MP3 speler. Waar vind ik zoiets ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Met een mini-jack -> 2x tulp kabel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2 compjoeterboxen, zit al een amp in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sluit 2 boxen aan op een versterker. En sluit je mp3 speler aan op de versterker door middel van een tulp naar mini-jack kabel (zie plaatje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpele luidsprekers die ook op laptops worden gebruikt kan je zonder versterker op je mp3 speler aansluiten. Wil je meer vermogen, ja, dan zal je het geluid dat uit de speler komt nog verder moeten versterken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hele kleine speakertjes kun je rechtstreeks aansluiten op de minijack uitgang van de mp3 speler/iPod. Voor het beste geluid (en volume!) kun je de mp3 speler met een verloopkabel (mini jack - 2 tulp) aansluiten op de AUX ingang van je hifi set.

Of je koopt speakers met ingebouwde versterkers (al dan niet voor op het bureau) (al dan niet op batterijen voor draagbaar gebruik).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Speakers voor de PC hebben inderdaad een ingebouwde versterker en doen vaak voldoende. Voor meer en beter geluid moet je je koptelefoonaansluiting (de 3,5 mm jack) aansluiten op je versterker. Haast iedere versterker gebruikt tulp- of cinch-stekkers voor de ingangen. Rood = rechts, wit of zwart = links.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch een versterker kopen ben ik bang. Je kunt wrs voor een tientje een tweedehands versterker kopen op de welbekende tweedehands verkoop sites. Wil je geen tweedehands kan je altijd nog voor een class-T versterker gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding