Hoe kom ik van het geruis af uit mijn subwoofer?

Ik heb een JBL 2.1 deepbass gekocht.
Nu hoor ik bij praatprogramma's een storend bijgeluid (krakend geruis) uit de draadloze subwoofer komen.
Het is net of de subwoofer bij bepaalde frequenties die bij spraak horen iets aanslaat,.maar ook niet helemaal.
Metname op YouTube opnames maar ook bij digitale lineaire tv hoor ik het. Bij youtube kan ik me voorstellen dat de eventuele compressie op audio een rol kan spelen, maar zeker weten doe ik het niet.
Is er een audiofiel hier die mij wat advies kan geven. Het systeem is aangesloten via een optische kabel.

11 maanden geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Het forum van Tweakers geeft de volgende mogelijke oplossing aan:

Smart-modus
met de slimme modus standaard ingeschakeld, kun je genieten van tv-programma's met rijke geluidseffecten. Voor tv-programma's, zoals nieuws en weersvoorspellingen, kun je de geluidseffecten verminderen door de smart-modus uit te schakelen en over te schakelen naar de standaardmodus.

Smart-modus: eQ-instellingen en JBL Surround Sound worden toegepast voor rijke geluidseffecten.
Standaard modus: De vooraf ingestelde eQ-instellingen worden toegepast voor standaard geluidseffecten.

Ga als volgt te werk om de smart-modus uit te schakelen:
De knop [mute/speaker met kruisje] op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat
"TOGGLE" verschijnt. Druk op +.
"OFF SMART MODE"→ : De smart-modus wordt uitgeschakeld.
De volgende keer dat je de soundbar inschakelt, wordt de smart-modus automatisch weer ingeschakeld.
escape
11 maanden geleden