Welke microfoon moet ik kopen om geluid van mijn piano mee op te nemen?

Ons gezin speelt piano en we zouden de muziek graag opslaan op de computer. Daarom dacht ik eraan om een usb microfoon te kopen. Ik heb wat research gedaan en kwam ongeveer op dit uit:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B256411/cid/47018/SAMSON_CO3U/

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B256410/cid/47018/refId/kieskeurig/

http://www.peterverspuy.nl/grootmembraan-fet/mxl/990-mxl-990-studio-microfoon-11746.html

Zoals je ziet heeft de laatste ook een shockmount. Verbeterd dat de kwaliteit van het geluid goed? Want de eerste twee links zijn ook als set met shockmount verkrijgbaar.

Graag hoor ik of iemand weet wat de beste keuze is. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Je kan een mic kopen van het merk zoom typ maar eens in op google zoom mic
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een contactmicrofoon heb je het voordeel geen omgevingsgeluid mee op te nemen kijk maar eens op de bijgevoegde website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Het ligt eraan welke kwaliteit je eraan wilt toekennen.
Goede microfoons kom je uit op Sennheiser of Samson. Maar hiervoor praat je over andere prijzen en andere kwaliteit van opnamen.

Het beste kun je met een los mengpaneel en een DAT recorder of een minidisc opnemen. Wat ook kan tegenwoordig is het opnemen met een harddisk recorder. Heb je die bij je televisie?

Dan kun je het geluid namelijk gemakkelijker naar je pc sturen en later als je wilt ook nog ruisonderdrukking en andere affecten toepassen of weghalen.

Zelf ben ik ook muzikant en heb het ook op de laatste manier gedaan. Ben nu zover dat ik het meersporig (meerder microfoons) opneem en het dan via de computer bewerk en op cd's laat zetten.

Succes en ben benieuwd wat het eindresultaat is.