wel type hoofdtelefoon heeft dirk kuyt hier om?

het merk is volgens mij "beats bij dr dre" alleen ben ik dus benieuwd naar het precieze model.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Het beste antwoord

Mogelijk is het geen "gewone"hoofdtelefoon , maar een gehoorbeschermer die antigeluid geeft.(zijn echer ook bruikbaar als hoofdtelefoon.
De Vuvuzela's produceren een enorm kabaal, als iedereen blaast kom je op een geluidsdruk van 150dB of hoger (mogelijk VEEL hoger)
Met een gewone gehoorbeschermer sluit je dat niet voldoende af. Er zijn speciaal ontwikkelde hoofdtelefoons, die aan de ingevoerde muziek tegengeluid toevoegen die door een microfoon IN de koptelefoon wordt gegenereerd en nog ongeveer 20dB extra dempt, op stemmen en bepaalde signalen na , die wel doorgelaten worden.
Zelf heb ik ook een dergelijk apparaat van een ander merk.
Het is voor de voetballers denk ik een van de weinige middelen die toereikend is om het grote risico voor hun gehoor te verminderen.
Op het veld kun je dit niet op hebben, stel dat daar een bal met volle snelheid op knalt, de hoofdtelefoon zou dan meteen "ingebouwd"zijn als die het al overleeft. , daarbuiten echter wel.
Ook DJ's ed. dragen vaak dit soort hoofdtelefoons. Ze zijn vrij kostbaar maar zorgen dat (beroeps) muzikanten hun gehoor goed houden, alhoewel het publiek op een flinke geluiddruk getrakteerd wordt.
Vooral eensoortige geluiden (straalmotoren van vliegtuigen , toeters die vrij constante en gelijkksoortig geluiddruk geven en in helicopters kun je niet zonder deze techniek.
Misschien kom je verder als je via "actieve gehoorbescherming" en "Dj Dre" wat gaat googlelen.
Veel plezier.