Waar kan ik draadloze boxen voor buiten kopen?

Ik ben opzoek naar boxen die geschikt zijn voor buiten dus tegen regen kunnen. en het liefst ook nog draadloos (bijv: met zonnepaneel of batterij voor stroom) en bluetooth of iets om de muziek te ontvangen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

in elk geval bij Conrad, maar wel vrij prijzig

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, de link even vervangen door een andere, die zijn wat voordeliger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Conrad zit je wel op het juiste spoor, er zijn ook leveranciers die meer het professionele spul hebben.
Met name de BOSE 101.402, 802 zijn in weerbestendige uitvoering leverbaar, ook in de Efteling worden/werden deze ingezet
Deze behoeven echter bedrading.
Sony heeft draadloze luidsprekers gehad, jaren terug die met infrarood aangestuurd werden en ook met vier kanalen kon worden aangestuurd.
Nadeel is dat ze opgeladen moeten worden.
Mij zijn geen luidsprekers bekend die echt presteren en op zonne-energie werken maar zijn misschien wel met een 12 V systeem en een los zonne-paneel op te bouwen.
Zo zijn er ook losse transmissiesystemen, zodat je met goed materiaal een autonoom systeem op kunt bouwen.
Kant en klare boxen die aan alle technische wensen voldoen zullen wellicht ik klankkwaliteit tegenvallen.
Voor goed geluid moet een box toch een watt of 30 weg kunnen zetten (WRMS ofwel sinusvermogen).
Tegenwoordig gebruikt men soms de term PMPO en vervolgens een belachelijk hoog vermogen.
Het reele vermogen van dergelijke boxen is vaak nog geen 1 /20 deel van de opgegeven PMPO waarde,
vandaar dat goede merken dergelijke vermogens niet vermelden.
Je hebt een betaalbaar systeem te pakken met de outdoorversie van de bose 101, zonnepaneel, spanningomvorming en transmitter.
Goed opgebouwd heb je daar vele jaren lol van.
De draadloze boxen hebben vaak zeer weinig vermogen en bas zit er al helemaal niet in.
Wil je goedkopie, vooral doen, wil je goed spul dan zul je met separate onderdelen moeten werken.
Systemen die ik opgebouwd heb in oa. Jeruzalem, doen het nog steeds perfect na 10 jaar.
Ik kan echter niet in je beurs kijken.
Er zijn maar heel weinig luidsprekers die weatherproof zijn en goed klinken, vandaar mijn voorstel de stroomvoorziening en de transmissie apart te installeren.
Wanneer mogelijk is toch gewoon bedrading aan te raden,
luidsprekerkabel vervoert geen gevaarlijke spanningen tot 100Watt en je kunt voor de extra koste voor draadloos werken heel wat luidsprekerkabel aanschaffen, gewoon netsnoer van 2-3X 1.5 kwadraat voldoet prima, vooral het opvallende oranje kabel ter verlenging van grasmachinekabels ed. zijn zeer geschikt.
Knip wel de stekkers er af, je zou je anders eens kunnen vergissen, een luidspreker met zijun ingang op 230 VAC klinkt niet prettig en houdt het maar zeer kort vol!