Kan ik van een DVD, een muziek cd maken die een normale "radio cd speler van de auto"kan afspelen?

ik weet hoe je muziek cd's moet maken, maar als ik het zelfde doe met een DVD speelt de radio het dan ook af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je doen?
Muziek welke op een DVD staat op een CD zetten?
Of wil je muziek op een DVD zetten welke je in je auto CD speler wil afspelen?
(Eerste wil wel. Tweede niet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is niet te beantwoorden als je niet erbij noem op *welke* radio/cd speler...

Het beste antwoord

Het licht er maar net aan welke speler je Radio ondersteunt. Wij hebben 2 auto's een Citroen en een Volvo.

Ze ondersteunen allebij geen Dvd! Wel ondersteunen ze CD.
Ik weet niet welke auto je hebt. Maar waarschijnlijk gaat het niet lukken met een DVD.

Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan en CD's kopen.

Wanneer je auto MP3-ondersteuning heeft, dan kun je al gouw 400 liedjes op een CD laten.

Wanneer je auto dat weer niet heeft. Zal het limiet rond de 21 liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je radio dvd leest wel meestal vind je de gegevens van je rtadio op internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja: dit is mogelijk.Maar dan zul je met je computer het signaal in een taal moeten zetten welke je cd speler aankan.
Ikzelf kan het niet,maar mijn broer heeft het voor mij gedaan met een programma en dit heet arcsoft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een DVD-R kun je nooit omtoveren in een Redbook compatible Audio CD, het is een totaal andere schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was een DVD+R
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem me niet kwalijk, ik bedoel een DVD Recordable, en schreef DVD-R, daarvonder valt ook een DVD+R.
Ik heb heel benieuwd of het je of je broer lukt om die op een of andere manier te laten afspelen als CD Audio.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, vooralsnog ben ik er van overtuigd dat dit niet kan.
Van een DVD-R zult je nooit een Redbook compatible Audio CD kunnen maken. Dit gaat gewoon niet omdat de DVD fysiek gezien behoorlijk anders is dan de CD, er zitten b.v. veel meer 'gaatjes' in, de dichtheid is dus veel groter.

Je kunt het proberen om een DVD-Rom te maken (met Data dus) en die met MP3-tjes vol te branden. Als je auto radio/cd speler data DVD's ondersteund kun je deze dan afspelen, maar ik acht de kans klein.