"Apple declared the 'i' in iMac to stand for "Internet".[8]Attention was given to the out-of-box experience: the user needed to go through only two steps to set up and connect to the Internet. "There's no step 3!" was the catch-phrase in a popular iMac commercial narrated by actor Jeff Goldblum."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de iMac heeft Apple aan al haar consumentenproducten het voorvoegsel 'i' gegeven.

De 'i' staat voor: individueel, interactief en internet. Meer duidelijkheid over deze 'i' heeft Apple nooit gegeven!

Voor de volledigheid: 'Pod' is de Engelse vertaling voor 'dop'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Maar hoe Apple op 'pod' is gekomen heeft volgens mij te maken met de film 2001: A Space Space Odyssey. De orginele ipod was enkel in wit verkrijgbaar, net als het schattige ruimtevaartuigje in die film..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zal het zeggen ;-)
Wat ik wel weet is dat dit een zeer goede film is en Stanley Kubrick een geweldige filmmaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Één van de zo niet dé saaiste film die ook ooit heb gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd; het boek is nog wel de moeite en zet zeker een aantal boeiende standpunten maar de film is echt veel te langdradig en ronduit saai met te lange camerashots en te lange scenes waarin niks tot nauwelijks iets gebeurd. Ik heb nooit begrepen wat iedereen nu zo geweldig vind aan de verfilming. Zelfs met een flinke hoeveelheid Red-Bul midden op de dag kon ik mijn ogen echt niet open houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Info: het witte ruimtevaartuigje heette 'pod'
i staat voor you ''I'' is ik.
ik raak aan. itouch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan nog het magische van marketing:

de i staat voor alles wat hierboven staat in de andere antwoorden... ofwel, iedereen kan zich erdoor aangesproken voelen, maar het "merk" blijft opzichzelf staan in de massa van soortgelijke producten.

heel knap en goed uitgepakt voor jobs :)