Harman Kardon AVR255 springt op protect dit gebeurt na 2 seconden bij aanzetten en de versterker gaat uit. Daarna aanzetten en hij doet het prima?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Kennelijk loopt bij eerste inschakeling even een te grote stroom bij het laden van elco's in het voedingsdeel van de versterker.
Omdat de elco's daarna al een beetje lading bevatten zal de voeding bij de tweede maal inschakelen net onder de kritieke stroomsterkte blijven.
In de gebruiksaanwijzing heb ik trouwens gelezen dat het afgeraden wordt om de aan/uit knop op de receiver te gebruiken, je zou hem gewoon aan kunnen laten staan en het apparaat met de afstandsbediening schakelen.
(mij lijkt dat nou juist niet echt milieubewust, maar ja)