Hoe moet je Audacity opnemen met een mengpaneel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bovenin rechts zie je Aux en Tape in. Bij Aux zie je een send en return (allebei Jack 6.3mm pluggen). Dit is zo te zien bedoelt om alle signalen door een distortion o.i.d. heen te halen. Daaronder zie je 2x2 kinch (tulp) pluggen, een tape in en record (ofwel out). Ik zou het volgende proberen. Methode 1: Vanuit je computer kan je het aansluiten op het mengpaneel. Omdat je toch wat effecten wil gebruiken kan je je Line-out van je geluidskaart aansluiten op kanaal 7-8. Zorg dat je de knopjes L-R aan hebt staan zodat het naar je submasters gaan. Deze kanalen zijn al bedoeld voor line-signalen. Je kan dus al wat dingen regelen met de 3 witte equalizer knoppen. Via je uitgangssignaal kan je richting versterker of opnameapparatuur zodat je kan opnemen wat je mengt. In dit plaatje is al te zien dat er iets aangesloten zit op kanaal 9 en 10. Maakt voor het verhaal niet uit. Methode 2: Via het tape-kanaal. Uitgang aansluiten naar je opname apparatuur. Terug naar je computer naar Audacity. Wees er wel zeker van dat je programma is ingesteld op zowel afspelen naar extern en opnemen vanaf extern (geldt trouwens ook voor methode 1). Let trouwens wel op. Ik zie dat je de phantom voeding aan hebt staan. Je microfoons moeten dit wel aankunnen, anders blaas je je microfoons op. Toegevoegd na 1 dag: Na overleg is deze waarschuwing beter: Let trouwens wel op. Ik zie dat je de phantom voeding aan hebt staan. Je microfoons moeten wel met de juiste kabels aangesloten zijn, anders loop je kans microfoons op te blazen.

Bronnen:
Reactie Moordigger

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100