hoe heet zo'n dingetje voor je boxen als je een ander stekkertje hebt van je telefoon?

Een paar jaar geleden heb ik boxen gekocht die het stekkertje heeft van een iPod. Nu heb ik die iPod niet meer maar wel een iPhone alleen heeft die een ander stekkertje dus ik kan die boxen niet meer gebruiken. Laatst zag ik bij iemand die ook boxen had en die had een dingetje die je op het stekkertje van de boxen kon zetten waardoor je een kleiner gaatje hebt voor je iphone. hoe heet zo iets?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (3)

De adapter is van Apple en heet "30pin to lightning"-adapter
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een AUX verloopstekker. Bijvoorbeeld deze: http://www.allekabels.nl/aux-kabel/7187/1060/aux-verloopstekker.html
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Denk dat jij hem hebt begrepen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De oudere iPods hebben een 30 pin aansluiting en de nieuwe iPods/iPhones/iPads hebben een 8 pin Lightning aansluiting, deze verloopstekker is iets wat allebei al heeft.
Een kabel om je speakers te verbinden aan een smartphone, tablet of mp3 speler heet een aux kabel ( auxiliary cable)

Meestal wordt het geluid via de koptelefoon uitgang naar je speakers gestuurd. Dan gebruik je een 3,5mm jack to 3,5mm jack kabel

Als je bijvoorbeeld je telefoon op een versterker of mengpaneel wilt aansluiten gebruik je een RCA (tulp) kabel to 3,5mm jack kabel.

Je kunt ook verloopstukjes ( 30pins bijvoorbeeld) kopen. Als je dat nodig hebt kan je zoeken naar een adapter voor iPhone of koptelefoon adapter als je van een grote jackplug (6,3mm) naar een kleine (3,5mm of 2,5mm) jackplug wilt.