Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

versterker van 230 volt naar 12 volt hoe?

Hallo,

Ik heb een radio kist met een versterker van 50 watt erin, ik wil hem op een accu gaan aansluiten maar de versterker werkt alleen op 230 volt. Wat kan ik doen om het te laten werken?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat voor voeding er in zit, met name wat de eigenlijke voedingsspanning van de versterker is. Kans bestaat dat je de 230 voeding los kunt koppelen of er zelfs uithalen en dan de 12 volt al dan niet rechtstreeks kunt aansluiten. Tenslotte is de voeding van de versterker een gelijkspanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in aanvulling op de kompjoesmurf:
Met een beetje elektronica-kennis kun je de spanning van de interne voeding in de versterker meten. Waarschijnlijk zal dat wel hoger zijn dan 12 volt en zul je mogelijk ook een negatieve spanning nodig hebben. Als je geen negatieve spanning nodig hebt en de originele spanning verschilt niet te veel, dan kun je de originele spanning na de gelijkrichting loskoppelen en daar je 12V aansluiten. Vergeet niet dat je voor een paar tientjes ook al een fatsoenlijke versterker voor 12V hebt,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding