Kan ik een stereoset voorzien van kabel (radio) via een Cisco 8485 recorder van Ziggo?

Ik heb een Cisco 8485 waar de hoofdkabel in gaat. Daarnaast heb ik nog een coax 'gat' over. Kan ik die gebruiken om een stereoset te voorzien van radio via de kabel? Zo ja, hoe? Met een verdeler die ik op de Cisco aansluit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Daarnaast heb ik nog een coax ‘gat’ over."
Waar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, Naast de ingang coax aansluiting. Daar gaat dus de hoofdkabel van Ziggo in zeg maar. Volgens mij is dat een RF bypass volgens de boekjes. Maar ik kan niet vinden of hier een splitter op kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de Cisco of op de muur?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5sMPBR4b6E0NqVdrkQY8B33lYWLSSn1wd3SKhCXDirVyuIAiOww
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie afbeelding. Onderste plaatje is de Cisco achterkant. Eerste gat van links zit de coax kabel aangesloten. 2e gat van links gaat het om, die is nu vrij. Volgens mij kan daar een splitter (tv/ radio) op en dan een coax van daar naar de stereo voor kabel radio ontvangst. Maar dát weet ik dus niet zeker....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het signaal wat naar je Cisco gaat niet gefiltert is kan dat.
Anders als de doos op muur twee uitgangen heeft (TV/R) pak dan de R voor naar je Stereoset (met radio neem ik aan).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Splitter is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je reacties! Op de muur heb ik maar een gat. Ik heb alles in 1 van Ziggo. Je bedoelt geen splitter achter op de Cisco?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Maar je kunt bij 1 gat ook de splitter wel gebruiken op het muur.
TV naar je decoder dan en de ander naar je stereo set. Wel even checken of singaal naar decoder (beeld blikkerig) niet minder wordt (spliter dempt altijd wat).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
blikkerig = blokkerig :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, helder! Maar waar is het gat achter op de Cisco dan voor? Weet jij dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weer een uitgang van de coax (voor bijvoorbeeld analoog TV kijken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dank je! Hier kan ik wel weer verder mee! bedankt!

Het beste antwoord

Ja!
Achter op deze Cisco 8485 zit een zogenaamde 'Loop' uitgang, deze is speciaal bedoeld om het kabel signaal door te sturen naar een 'analoge' radio of televisie.
De kabel is een gewone Coax/antenne/televisie kabel, maar dan komt er iets om de hoek kijken aangezien je er een radio op aan wilt sluiten.
Een gewone Coax kabel heeft een mannetjes- en een vrouwtjes aansluiting, in dit geval vermoed ik dat je een vrouwtje-vrouwtje aansluiting nodig hebt.
(ik zou me hier compleet in kunnen vergissen en dat het juist een mannetje-mannetje moet zijn, misschien dat iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen)
Deze kabels kunt u voor enkele euro's aanschaffen bij alle elektronica zaken.

Houd er wel rekening mee: Als de Cisco uit staat, staat ook zijn interne versterker uit, als de kabel lang is zou er aan het eind wat signaalverlies kunnen optreden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, Succes!