Is het nodig om mijn cinema set via hdmi aan te sluiten op ps3?

Ik heb een home cinema set die dolby digital ondersteunt en geen dolby true hd of dts hd. Nu heb ik gehoord dat een cinema set alleen hd geluid kan weergeven als deze met een hdmi kabel op een bluray speler/ps3 is aangesloten. Is dit ook nodig met dolby digital of behoort dit niet tot hd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Nee, met Dolby Digital kan het ook via de optische kabel. Maar waarom zou je het niet met HDMI willen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt normaliter altijd maar 1 uitgang op je HC-set en die gaat altijd naar je TV, geen discussie over mogelijk. Ik denk dat je twijfelt of je de BR-speler of je PS3 via de HDMI-ingang aan wil sluiten. Of zoiets.