Hoe kan het simpele microfoontje van een telefoon in stereo opnemen?

Voorzover ik weet is een microfoon per definitie mono. Een membraampje wat geluidstrillingen omzet in een stroompje kan volgens mij geen verschillende richtingen waarnemen. Welke techniek zorgt ervoor dat er toch in stereo wordt opgenomen?

paulus811
9 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (1)

Voor stereo heb je 2 microfoons nodig. Er bestaan wel stereo-microfoons, maar dat zijn feitelijk gewoon 2 microfoons in 1 behuizing.

Dis óf jou telefoon beschikt over 2 microfoons, óf hij neemt simpelweg het mono-signaal op 2 kanalen gelijktijdig op.
Plaatje bij antwoord
paulus811
9 jaar geleden
Thanks, dus een microfoon in een fototoestel (ik wil de Sony RX 100 iii aanschaffen) zijn er in feite dus twee.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja, al kunnen ze tot wel 1 component zijn samengevoegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
•Microphone/Speaker : Built-in Stereo Microphone / Mono Speaker
http://store.sony.com/cyber-shot-digital-camera-rx100-iii-zid27-DSCRX100M3/B/cat-27-catid-All-Cyber-shot-R-Series-Cameras
paulus811
9 jaar geleden
Yep, die is t. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat er twee microfoons in zitten. Maar het zal zijn zoals Ozewieze zegt wel in 1 behuizing zitten