s het mogelijk om deze speakers te laten werken op en accu van een scooter ////// http://prf.icecat.biz/index.cgi?prod_id=4780688;vendor=Hercules;shop

hier is een link naar de speaker.
http://prf.icecat.biz/index.cgi?prod_id=4780688;vendor=Hercules;shopname=openICEcat-url

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kansloos:
http://visforvoltage.org/sites/default/files/u5258/kawasaki-ZX-10R-speakers.jpg
Hou die oordoppen gewoon in en laat je omgeving met rust.

Antwoorden (1)

Deze heeft een AC (wisselstroom) voeding nodig van minimum 32 Watt.
U moet dus al een omvormer hebben van 12V DC (gelijkspanning) naar 230 V AC.
Die heeft zijn eigen verbruik en een rendement van pak weg 80 %, u zal dus al rond de 40 Watt nodig hebben om het volledige systeem te voeden.
Als we nu 40 Watt verbruiken op 12 V moet u een stroom leveren van +/- 3,33 Ampère.
Indien u een scooter batterij heeft van 12 Ah (wat al heel veel is voor een scooter) dan zou uw batterij theoretisch 12 : 3,33 = 3,6 uur stroom kunnen leveren.
Als uw batterij maar 6 Ah sterk is, wat al meer aannemelijk is, zal die ook maar half zo lang kunnen leveren dus 1,8 h

Met andere woorden, het kan maar zonder bijladen is die batterij gauw leeg !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed advies, maar de 32 Watt wordt niet volledig afgenomen, tenzij de speakers continue op maximaal vermogen staan te blazen. Ik schat een gemiddeld verbruik in tussen 15 en 20 Watt.
Zal een lachwekkend gezicht zijn als je net stoer muziek hebt staan draaien en er vandoor wilt, dat je scooter niet meer start omdat je accu leeg is ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar ik heb natuurlijk wurst case genomen en vrees ook dat ie de scooter meer in gang zal moeten lopen dan elektrisch starten !