Hoe verwijder ik muziek van mijn iPod? (zie uitleg)

Omdat ik iTunes erg vervelend vind werken heb ik deze van mijn computer verwijdert toen ik klaar was met synchroniseren. Alleen heb ik nu een aantal nummers per ongeluk dubbel erop staan en deze wil ik graag verwijderen. Maar hoe moet ik dan doen? Op mijn iPod zelf is geen verwijderfunctie (tot zover ik weet, ik heb een iPod classic) en via iTunes (wat ik er opnieuw opgezet heb) kan het ook niet. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Blijkbaar heb je itunes al weer opnieuw op je computer geinstalleerd, maar lukt het niet met deze nieuw geinstalleerde itunes niet om je ipod te beheren? Dat is vreemd.

Hier is hoe dit normaal zou moeten gaan:
Als je een nieuw geinstalleerde itunes op je computer hebt, en plugt je 'oude' ipod met USB-kabel in je computer, dan zou itunes je de volgende melding moeten geven:
"Wil je deze ipod synchroniseren met de muziekcollectie op deze computer? ALLE MUZIEK DIE AL OP IPOD STAAT ZAL DAN GEWIST WORDEN!!!"

Als jij dat niet ziet, dan wordt jouw ipod blijkbaar niet herkend door je computer, of niet door itunes.

Even om je vraag te verduidelijken:
1) Heb je Windows of Mac ?
2) Staat je muziekcollectie nog wel ook op je computer (of op een externe harde schijf), of is de muziek die op je ipod staat de enige kopie die je hebt?

Als je Windows hebt:
Geeft je pc als je de ipod inplugt wel rechtsonder in de taakbalk weer dat hij 'merkt' dat er een usb-apparaat ingeplugd is, d.m.v. een tekstballonnetje met zoiets als 'USB-apparaat ingeplugd' of beter nog 'ipod classic ingeplugd'?
Als je Mac hebt:
Zie je wel je ipod verschijnen in het linker venster van Finder onder 'devices', of als icoon op je bureaublad?

Toegevoegd na 14 minuten:
Nog even voor de duidelijkheid, wat bedoel je precies met

" via iTunes (wat ik er opnieuw opgezet heb) kan het ook niet "

Want ik ging er bij bovenstaande van uit dat itunes/computer de ipod niet herkende - maar misschien bedoel je dat je de itunes-melding van "Wil je deze ipod synchroniseren met de muziekcollectie op deze computer?" WEL gezien hebt, en daarop "Nee" of "Annuleer" geantwoord hebt? In dat laatste geval kun je inderdaad niet de muziek die al op de ipod stond, met de nieuwe itunes beheren; daarvoor moet je eerst de ipod synchroniseren met nieuwe itunes. En daarvoor moet je dus wel je muziekcollectie op je computer hebben staan anders ben je alles kwijt!