Wat is de beste cassette adapter om mp3 speler of ipod op te kunnen aansluiten?

Ik denk erover om een cassette adapter te kopen. Nu zie ik op internet meerdere modellen met verschillende prijzen. Zijn er ook kwaliteitsverschillen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Een cassette adapter bestaat uit een cassette-behuizing met daarin een stereo cassette magneetkop gelijk aan de kop in de cassettespeler waarin je deze wilt gebruiken.
Het geluid wordt magnetisch overgedragen en zal weinig in kwaliteit afnemen.
Er is dan ook weinig tot geen verschil in kwaliteit tussen diverse fabrikaten, de kans is zelfs groot dat verschillende merken gebruik maken van precies dezelfde geluidskop.
Een kwaliteitsverschil zou nog kunnen zitten in de kwaliteit van het snoer of de plug, maar de prijs zal nauwelijks wat over de kwaliteit zeggen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Denk er wel om dat de adapter problemen kan hebben in een autoradio-cassettespeler met autoreverse, indien mogelijk moet je die functie uitschakelen.