Hoe weet ik wat de impidatie zijn van mijn speakers voor in de auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Speakers voor auto's hebben gewoonlijk een impedantie van 4 Ohm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kun je meten. De impedantie is ongeveer de weerstand gemeten met een Ohmmeter (multimeter) x 4 / 3. Dus als je 3 Ohm meet dan zal de impedantie waarschijnlijk 4 Ohm zijn. Idem als je 6 Ohm meet, dan zal die 8 Ohm zijn.

Autospeakers zijn meestal 4 Ohm en daarop zijn de eindversterkers ook ontworpen.

Als je 2 speakers van 8 Ohm per kant parallel schakelt heb je ook een belasting van 4 Ohm, dus geschikt voor in de auto.