Wat is het verschil tussenuur FLAC en MP3?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussenuur? Iets te veel naar school gegaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, wat heeft een tussenuur te maken met MP3 en FLAC?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks?

Het beste antwoord

Een mp3 bestand is altijd in een bepaalde mate gecomprimeerd. Dit betekent dat er delen van de muziek verloren zijn gegaan die je niet meer terug kan krijgen. Flac daarentegen is "lossless". Dit is gecomprimeerd ( en dus een groter bestand) waarbij de kwaliteit gelijk is aan het origineel.
In bestandsgrootte kan het wel een factor 4 schelen. Als je een muziekcollectie op wil bouwen in flac moetje wel letten op het feit dat niet alle (draagbare) muzieksystemen hiermee om kunnen gaan. Met name Apple heeft hier problemen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aanvulling: je kunt FLAC altijd terugzetten naar de origine WAV vorm. En voor spelers als Winamp heb je een plugin nodig. En sommige brandprogramma's zetten tijdens het branden FLAC om naar WAV zodat je CD weer de originele vorm heeft.