Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft mijn boombox geen goede bassen weer?

Voor mijn boombox heb ik 3 wegs gto 938 speakers gekozen, samen met een gt5 a402 versterker. Alleen de bass is zo minimaal(ook al staat hij op bassbooster). Kan je dat verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
534

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De boombox zou ook met jouw speakers toch wel een aardige bas moeten opleveren. Daarom denk dat je van een van de luidsprekers de plus en min draden hebt omgedraaid.
Mijn advies is dan ook om van een van de speakers de plus en min om te draaien en nog eens te luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
controleer inderdaad eens of de plus en min niet omgedraaid zit bij een van de luidsprekers. Ook is het belangrijk om best een flinke kast te hebben om bas te creëren. Ik heb een foto van mijn muziekkist toegevoegd.
Dit is een kubus van 40x40x40cm. Deze is luchtdicht dus geen basreflex (luchtpoort)
Al draait hij maar op een ta2024 (versterker van 2x15watt) toch is het volume en bass niveau niet misselijk.
Een grote kast is niet altijd handig om mee te nemen maar het loont wel!
Wat geluidsdemping kan de kwaliteit ook ten goede komen. Je kunt hiervoor schuim bestellen maar een oude wollen trui doet ook wonderen.

Mvg, marijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding