Hoe kan ik een kapotte aansluiting van een luidspreker vervangen ?

Bij een verhuizing 10 jaar geleden is 1 van de aansluitklemmen er af gestoten. Sindsdien plak ik de luidsprekerdraad met tape tegen het koper aan. Maar het contact is op die manier eigenlijk niet goed genoeg. Er komt wel geluid uit, maar het is minder dan uit de andere luidspreker.
Ik wil een nieuwe aansluiting kopen en erop zetten, maar die luidspreker is niet open te maken. Ik kan alleen de 3 speakers aan de voorkant losschroeven.
Hoe krijg ik dit nu voor mekaar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Schroef die speakers er eens af.
Kan je de klemmen dan wel zien zitten, goeie kans dat ze van binnen uit vast zitten, als je pech heb gelijmd.
Als gelijmd dat kan je ze er waarschijnlijk wel uitslopen, eventueel slijpen of zagen. (dremel multitool of met een boormachine en decoupeerzaag)

Toegevoegd na 1 minuut:
Koop de nieuwe hetzelfde of een groter.
Een gat is moeilijk kleiner te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb me vergist. Ik dacht dat de speakers vastzaten met kruiskopschroeven, maar ik zie nu dat ze ook niet loskunnen. Ik kan er geen schroevendraaier op zetten om dat het gaatje helemaal rond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Solderen is dan het makkelijkst en misschien ook wel het beste.
Je zou met een gatenzaag een rond gat naast of over de klemmen kunnen maken. Dan kan je draden aan de draden naar de klemmen maken. Of bijvoorbeeld of soort van stekker.

Andere antwoorden (1)

je kan de draad er aan vast solderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mja , misschien moet ik dat maar doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ gaat zeker werken en wel zo makkelijk.