Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er komt een resonerend geluid uit 1 van mijn speakers , ik hoor het niet als ik de koptelefoon aansluit op de versterker ?

Dus het is niet als ik de koptelefoon aansluit en ook niet als ik de radio aanklik , alleen met cd draaien .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
978

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een resonerend geluid uit een luidspreker wordt meestal veroorzaakt door een stukgespeelde speaker.
Als je speakers overbelast kan de spreekspoel gedeeltelijk loskomen van de conus.
De spreekspoel zal dan aanlopen in de luchtspleet van de magneet.
Je kunt dit merken als je bij een uitgeschakelde speaker de conus met de hand beweegt: een raspend aanlopen kun je dan horen en voelen.
Een nieuwe speaker in de luidsprekerbox is dan de oplossing, alleen voor professionele P.A. speakers loont het de moeite om ze te repareren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Speakers kunnen zelfs door kortstondig te hard draaien beschadigen. Draai muziek nooit zo hard dat je krakende bijgeluiden hoort, het sloopt ze binnen enkele ogenblikken.
Vooral het opdraaien van een vette bas is gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding