hoe kan je een stroomkabel aansluiten op een accu?

Hallo,

Ik heb een luidsprekerkist met een stekkerdoos erin waar de bleutooth aanzit en de versterker, nu heb ik een accu gekocht en wil ik de stekkerdoos op de accu aansluiten. Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.2K

Antwoorden (3)

Als alles op 12 volt werkt, heb je 2 accuklemmen nodig.

Let op dat je de min en plus aan de goede kant zet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
strippen en aansluiten. Laat je adviseren door een expert, Bijv in de winkel. De kabels moeten wel dik genoeg zijn. Een huis tuin en keuken kabel voldoet niet.
Als je een stekkerdoos bedoelt voor 230 V dan kun je die nooit rechtstreeks op een 12 V accu aansluiten. Je moet dan een omvormer gebruiken die 12 V gelijkspanning omzet naar 230 V wisselspanning. Een dergelijke omvormer heeft aansluitdraden met klemmen die je op de accu aansluit en een stopcontact waar je jouw stekkerdoos kunt inprikken. De klemmen zijn rood en zwart gemerkt: rood is + en zwart is - aansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan met deze omvormer, maar ik denk dat je ook met een iets kleinere omvormer kunt werken, jouw versterker zal waarschijnlijk geen 300 W gebruiken.
Met 150 W zal het ook prima werken. Bedenk wel dat de omvormer zelf altijd een beetje stroom gebruikt ook als je de versterker uitschakelt. Je moet dus na gebruik de omvormer met de schakelaar uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie dat de kleinere omvormers meestal niet voorzien zijn van klemmen maar van een aanstekerplug. Je kunt dus óf de duurdere mét klemmen kopen, óf de goedkopere en daar zelf accuklemmen aanzetten. (Denk om + en - aansluiting!)
Gewoon zoeken op internet, je had er zelf al een gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanstekerplug heeft twee aansluitingen, punt is +, zijklemmen zijn -.
Als dit de accu is waar je in je andere vraag "Versterker 230 volt naar....", dan geef ik je weinig luistergenot in het vooruitzicht. De accu is slechts 4 Ah. Onder optimale omstandigheden zul je daar effectief hooguit 2 Ah uit halen. Je versterker zal niet continu 50 Watt vragen, maar ga voor het gemak eens uit van 2 A gemiddeld. Dan is het na een uurtje afgelopen. Ergo: andere accu, andere versterker of andere wensen.