Ik heb een speaker met een rood en zwart draadje maar wil graag naar een 3.5 mm kabel hoe kan dat?

is daar een apart apparaatje voor of kan ik dat zelf maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Je kan bij een Electronica winkel een plugje kopen.
Waarschijnlijk moet je wel een klein beetje solderen, maar dat is niet veel
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan je van oude (kapotte) oordopjes of van een oude koptelefoon knippen. dan kan je het aan die draadjes solderen/binden. Maar als je die 3.5mm plug in je mp3 of zo wil doen moet je er eerst een versterkertje tussen zetten, anders zou je maar zeer zacht geluid krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het zelf maken zoals eerder aangegeven of gewoon even hier op ebay kijken, tulp > 3.5mm jack kun je gewoon krijgen op allekabels.nl

Toegevoegd na 18 seconden:
linkje!:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=speaker+to+line+level

Toegevoegd na 1 dag:
Als mijn antwoord een beetje onduidelijk is (nog even goed bekeken na de reactie op mijn antwoord).

Ik bedoel dat je een converter van speaker naar tulp (vrouw) of misschien zelfs mannetje kan maken, zoals eerder aangegeven, of op ebay kopen(misschien ergens anders als je dat kunt vinden), en die kan je dan met een tulp > mannetje jack converter aansluiten op een 3.5 jack vrouwtje aansluiten (deze kun je voor een lage prijs op allekabels.nl vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft het niet over tulp, maar over die losse dingen die je moet klemmen in een versterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ricolav Dat weet ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje solderen en 4 weerstandjes en je bent ook klaar.
http://www.epanorama.net/circuits/speaker_to_line.html