Hoe kan ik mijn Panasonic soundbar op optical zetten?

Ik heb alle kabels aangesloten (zowel ARC-HDMI en de optische kabel) tussen de tv en de soundbar maar ze vertelde me dat ik wel mijn soundbar op 'optical' moet zetten

een foto van een vergelijkbare afbeelding:http://0.tqn.com/d/hometheater/1/0/h/M/2/panasonicsc-btt195-remote-diagonal.jpg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je Soundbar kan maar een audiobron tegelijk verwerken. De aansluiting op je tv moet dus via slechts één kabel verlopen. De ARC-HDMI kabel werkt alleen als je TV ook HDMI 1.4 ondersteunt. ARC staat voor Audio Return Channel en werkt samen met apparatuur die 1.4 en hoger ondersteunen. De Optical aansluiting zou zonder instelling vooraf gewoon moeten werken. De ingang op de Soundbar reageert op het licht dat door de kabel heenkomt. Hooguit zou je op de TV de optical out moeten selecteren om deze actief te maken. Daarnaast heb je misschien nog de DigitalAudio Out mogelijkheid op je TV. Hiermee kun je het Audio signaal ook digitaal aan de Soundbar toevoeren. Werkt in principe hetzelfde als optical alleen dan elektrisch. Maar in alle gevallen heeft het geen zin om meerdere kabels tegelijk aangesloten te hebben, het kan zelfs storend werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100