Mijn tv heeft geen digitale in of outputs, hoe krijg ik hiermee 5.1 surround geluid op mijn home cinema.

Ik heen namelijk gelezen dat met een gewone tulp kabel je geen 5.1 surround krijgt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vanaf je TV? Dan is het antwoord niet. Je zult een bron moeten hebben die 5.1 geluid produceert, denk aan een blu ray speler. Zonder 5.1 bron gaat het niet lukken. Je kunt wel het stereo geluid [en zelfs mono] uit je 5.1 speakers laten komen maar dat is een andere vraag.

Ik lees uit je vraag en de reactie dat je dus je tv wil aansluiten op een 5.1 receiver. Als jouw tv geen 5.1 geluid ondersteund dan gaat dat niet. het enige wat je kan doen is het analoge geluid uit de tv op een analoge ingang van je receiver aansluiten. Als je een dvd speler hebt kan je wel de digitale uitgang van de dvd speler op je digitale ingang van je receiver aansluiten. Dan kun je dus wel films kijken met 5.1 geluid. Maar tv kijken in 5.1 zal niet gaan. Of je moet weer een aparte digitale ontvanger hebben die 5.1 ondersteund.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100