Ik heb sinds kort mijn audio-apparaten verplaatst naar een nieuw meubel. Ik moest dus ook de kabels opnieuw aansluiten.

Nu heb ik twee problemen: het geluid van de tuner "op" de boxen werkt alleen als de knop op CVR staat en ik krijg geen geluid van TV naar de boxen.
Tweede: ik kon via de tv met behulp van de afstandsbediening van de videorecorder een zender instellen om op nemen te nemen. Nu reageert de tv niet meer op de afstandbediening.
Welke kabels heb ik "gemixed"?

Toegevoegd na 37 minuten:
Allereerst dank voor de snelle reactie.
Kijkend naar het feit dat alle audio-apparatuur in een compacte ruimte zit met slechts twee gaten achter de apparatuur voor de bereikbaarheid van de kabels zijn beide optie - denk ik - zeer tijdrovend.
Ik had gehoopt dat er specialisten zijn (maar wat niet is kan misschien komen) die op basis van de aanwijzingen zo kunnen zeggen van daar en daar is het misgegaan en het moet zo en zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik denk dat je ingangen en uitgangen van TV en video verwisseld hebt.
Je ziet dan vaak dit soort problemen.
Koppel dus een uitgang van de versterker op de ingang van een video of TV etc , en een ingang van de Video, TV enz op de uitgang van d e versterker. (Tape Monitor oid)
Het alles loshalen en opnieuw bedraden is de beste aanpak. Meet de kabels zelf ook beslist eerst weer door, anders zit er misschien een kabelbreuk of kortsluiting in de kabel zelf, wat veel voorkomt.
Dus doormeten, herbedraden en ingangen op uitgangen en en vice versa.
De kans van slagen wordt dan heel groot.
ZET ALLE APPARATUUR UIT ALS JE MET DE KABELS BEZIG GAAT, versterkers kunnen behoorlijk gaan oscilleren en dreunen als ze onder spanning herberkabeld worden.
Vergeet bij de herbekabeling ook niet de luidsprekers in fase aan te sluiten.
Succes......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Twee opties en begin bij de slechtste.

2e optie: Kijk alles na en probeer uit de wirrewar van kabels na te gaan of je een aansluiting hebt gemist danwel verkeerd aangesloten. Dit kan veel tijd kosten en het risico dat je er niet uitkomt is groot Dus zou ik beginnen met de 1e optie!

1e optie: trek alle verbindingskabels los en begin overnieuw. Iedere keer als je een kabel hebt aangesloten moet je ff controleren of het werkt of andere verbindingen beinvloed. Dit werkt het snelt en geeft jou uitsluiting van niet goed aangesloten kabels. Succes

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoelde bij mijn aanhef dat ik bij het slechtste als antwoord begin.
Dus uithuilen, lostrekken en systematisch weer op orde brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede raad is dus niet altijd duur! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach Moolkeesje ik leef nog steeds in de goeie oude tijd met tuners, versterkers, wereldontvangers, video, etc
Menigeen zal jaloers zijn op mijn 'nette' zolder waar ik alles kan ontvangen op video en audiogebied. Ook internet.
Dank voor je plus.