Ik heb geen line-in op mijn akoestische versterker (Sienna65). Ik wil mijn loopstation erop aansluiten. Mag dat via de microfooningang of piezoïngang?

Ik kocht een Sienna65 akoestische versterker en wou die gebruiken om het geluid dat ik maak via mijn loopstation Boss RC-300 te versterken. Ik zie echter geen line-in dus ik vraag me nu af langs welke ingang ik mijn loopstation mag aansluiten en via welke uitgang van mijn loopstation ik de aansluiting mag maken. De 2 ingangen zijn: één voor piezo element en één voor microfoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je kunt het via de microfoon ingang proberen, als je toch te veel oversturing krijgt dan kun je een passieve DI-box gebruiken waar een verzwakker-schakelaar op zit.
Een DI-box is juist bedoeld om een line signaal om te zetten naar microfoon niveau.
Een goedkopere oplossing is een verzwakkerkabel samen te stellen met tussen in- en uitgangsplug twee weerstanden: een van 47 k Ohm in serie met signaal en een van 1 k Ohm bij de uitgangsplug van signaal naar afscherming.
Hiermee bereik je een verzwakking van ongeveer 30 dB, voldoende om lijnniveau terug te brengen naar microfoonniveau.