kan je een mp3 bestand branden op een cd en vervolgens in ELKE cd speler beluisteren? of moet je de muziek perse in een speciaal bestand downloaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

De meeste gewone CD-spelers kunnen geen MP3 bestanden lezen, DVD-spelers kunnen vaak wel zowel audio-CD's als MP3 bestanden lezen.
Het is dus niet mogelijk om een CD met MP3 bestanden op elke CD speler te beluisteren.

Toegevoegd na 19 minuten:
Om een audio CD te branden die op elke CD speler werkt moet je een programma gebruiken dat de gecomprimeerde MP3 bestanden om kan zetten naar het ongecomprimeerde audio CD bestand.
De meeste programma's die bij een computer met CD-rom of DVD brander is uitgevoerd heeft de mogelijkheid om te kiezen tussen het branden van een data-CD of een audio-CD.
Alleen de laatste keuze zal op alle CD-spelers werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet elke cd-speler herkent MP3'tjes. Als je ze in elke speler wil kunnen afspelen, moet je ze omzetten naar WAV-bestanden. De meeste brandprogramma's doen dat automatisch als je aangeeft dat het om een audio-cd gaat. iTunes doet het ook automatisch.