Hoe komt het dat er krakend geluid uit mijn speakers komen?

Hallo,

Zo nu en dan komt er opeens een soort storing door mijn speakers heen als ik muziek afspeel. Ik heb een oude versterker die ik alleen gebruik voor mijn platenspeler. Ik heb al vele dingen geprobeerd maar de storing komt helaas steeds terug.

Speakers op een andere versterker gezet, speakers werken prima
Andere speakers op de versterker gezet, werkt ook niet
Andere ingangen gebruikt, werkt ook niet

Ik heb gelezen dat het mogelijk is dat ik de speakers heb opgeblazen. De speakers zijn 25 watt en de versterker is volgens mij 50 watt. Maar de speakers werken dus wel op mijn CD speler.

Kort om, wat moet ik doen en wat is de oorzaak?

Toegevoegd na 11 minuten:
versterker denon PMA 707

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ander speaker ook kraken op deze versterker en hij doet dit op alle ingangen (zoals je schrijft) dan lijkt het mij dat er iets met die versterker niet goed is. Of is het alleen bij die platenspeler en ander dingen werken wel goed? Dan zou het aan de platenspeler kunnen liggen.
Wat? Dat kunnen te veel mogelijkheden zijn om hier op de noemen.
Defecte onderdeel, vuile contacten (bijvoorbeeld van potmeters (draaiknoppen) om maar wat te noemen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is je versterker niet gewoon te sterk en de speakers met te weinig impedantie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een versterker met 1,5 tot 2x het vermogen (watt rms) van de luidsprekers is mooi. Luidsprekers met een te laag impedantie (ohm) kan een probleem geven.
paulus811
8 jaar geleden
Met het vermogen is niks mis, zolang je de speakers niet overstuurt. Waarschijnlijk is de potmeter (regelaar van de volumenkop) vuil. Paar keer goed heen en weer draaien helpt vaak om de vervuiling weg te halen en storing op te lossen. Goeie versterker trouwens. Heb m ook gehad!

Antwoorden (1)

hey man je hebt een te oude versterker dat had ik ook gehad en dan moet je gewoon op marktplaats kijken voor een nieuwe dan doet hij het volgens mij weer of je heb je speakers opgeblazen