Kan je een 2.1 speakerset aansluiten op een gewone stereo versterker?

Ik heb een versterker met 4 box-uitgangen, 2 voor en 2 achter. Maar ik wil graag een subwoofer aansluiten zoals je die ook ziet bij 2.1 speakersets.

Kan dit en hoe doe je dat?

Toegevoegd na 1 uur:
de subwoofer heb ik nog niet. Mijn receiver heeft voor 4 speakers draadklemmen.
Ik wil wel de volume kunnen regelen met de receiver.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.4K
paulus811
13 jaar geleden
Voor een juist antwoord is het belangrijk om te weten of het een passieve- of actieve subwoofer is en of de eventueel ingebouwde versterker in de sub ook de twee losse luidsprekers van signaal voorziet. Dan is ook nog van belang welke aansluiting op de subwoofer zit voor het ingangssignaal. Zijn dat luidprekerklemmen, tulpstekkers of een lange plug zoals aan een hoofdtelefoon zit?

Het beste antwoord

Indien je receiver een pre out heeft dan kun daar een powered baskast (met ingebouwde versterker) op aansluiten Het volume moet je dan met de regelaar op de baskast in balans zetten met de overige luidsprekers.
Als de pre out niet op je receiver zit wordt het lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dus je hebt een 4.1 speakerset en je wilt een 2.1?
Het beste kan je dan 2 speakers bij het oud vuil zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
subwoofer kun je perfect aansluiten op eigenlijk alle 4 de aansluitingen.

maar ik zou ze als volgt aansluiten: subwoofer op 1 van de achterste, en 2 boxen op de voorste aansluitingen. je kan nog eventueel nog 1 box op de achterste aansluiting zetten naast je subwoofer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, maar voor een subwoofer maakt het niet uit waar die staat. (je hoort niet waar de bas vandaan komt).
Achter heb ik nu links en rechts van me een speaker staan. Als ik daar nu 1-tje van laat staan, hoor ik dan niet het geluid voornamelijk van 1 kan komen? In het midden staan een bank.
Als het de goeie pluggen heeft kan het... Wellicht kun je bij een onderdelenzaak een verloopplug halen... Zij weten sowieso alles van aansluitingen...