Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een speaker aansluiten op mijn iphone, waar moet ik rekening mee houden? Wat is overigens praktischer: speaker direct / speaker via versterker?

Zijn er nog ingenieuze ideeen voor de stroomvoorziening?

Toegevoegd na 8 uur:
-update-

Ik wil het gebruiken als alternatief voor de ingebouwde geluidsinstallatie (ontbreekt namelijk) van deze auto, maar ook kunnen overzetten naar andere auto's. Ik dacht eraan om de 12v sigarettenaansteker te gebruiken, wat zijn daar de mogelijkheden voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er zijn externe speakers met een voeding, soms ook op batterijen. Die zijn kwalitatief beter dan die zonder voeding, anders kun je net zo goed de ingebouwde speaker van je iPhone gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je direct een speaker aansluit op een iPhone zal er niet heel veel muziek uitkomen (weinig power). Als je er een versterker tussen zet, of speakers neemt die je op stroom moet aansluiten (die hebben een ingebouwde versterker) zal je beter/voller/harder geluid hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat zei ik al
Ik gebruik een setje speakers van Hercules om de muziek van mijn telefoon af te spelen. Het zijn 2 satellietspeakertjes en 1 bassreflexboxje met ingebouwde versterker. Het geheel sluit je op de telefoon aan dmv een normale jack zoals die ook aan oordopjes zit. Het eindvermogen is ongeveer 2 x 10 watt. Het geluid is voor MP3 vrij goed, en hard genoeg voor een niet te grote kamer. Maar om mijn normale CD's af te spelen gebruik ik een versterker van 2 x 100 watt en 2 studioboxen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn oude Ipod had ik een soort standaard gekregen, ongeveer zoiets http://www.prlog.org/10145194-universal-dock-cradle-charger-for-apple-iphone-3g-ipod-nano.html en we hebben dat aangesloten op de stereo.
Als je dus muziek wilt luisteren van je Ipod in de kamer, dan zet je je Ipod in de cradle, stereo aan, en genieten maar.
Het kost weinig van de accu van de Ipod, de meeste energie verbruikt de stereo, en die heeft stroom.

Het is wel handig, want ik liep me laatst rot te zoeken naar een CD, kon hem nergens vinden en binnen 2 minuten vond ik die muziek op mijn Ipod.
Overal waar Ipod staat, kan je ook Iphone lezen.

Dus ja, zo vind ik het handig, maar ik weet niet wat je bedoeling is, tijdens een reis, of picknick, of thuis? Waar wil je een speaker op je Iphone hebben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding