ik heb een 5.1 home cinema zet en wat is wat? en hoe moet ik hem aansluiten?

ik heb een home cinema 5.1 set gekregen van een vriend nu moest ik heb aansluiten. ik heb de kleuren: oranje, zwart, groen. ik neem aan dat alles in de zelfde kleur moet maar dan komt Windows met de soundmanager. wat is de betekenis van de kleur van de kabels?, frontluidsprekeruitgang, achterluidsprekeruitgang, centrum-/subwoofer uitgang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Antwoorden (3)

Volgensmij is dit je onboard geluidskaart. Verstandig is om een geluidskaart met 5.1 ondersteuning aan te schaffen! Daar krijg je dan ook een handleiding en alles bij. Tevens is het geluid van betere kwaliteit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Color Connector
Lime Green Line-Out, Front Speakers, Headphones
Pink Microphone
Light Blue Stereo Line In
Orange Subwoofer and Center out
Black Rear Surround Speakers for 5.1 and 7.1 systems
Gray Middle Surround Speakers for 7.1 systems
Gold Midi / Game port (Joystick)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder een 5.1 home cinema set versta ik een audio-video set met 5.1 uitgang. Veelal hebben die sets een eigen 5.1 decoder en hoef je niet alle signalen apart vanaf je PC op de set aan te sluiten; de digitale uitgang van je PC is dan voldoende. (SPDIF; coax of optisch, op de afbeelding links tussen de USB-poorten). Aan de home cinema set komen dan de luidsprekers.