ik heb een 5.1 home cinema zet en wat is wat? en hoe moet ik hem aansluiten?

ik heb een home cinema 5.1 set gekregen van een vriend nu moest ik heb aansluiten. ik heb de kleuren: oranje, zwart, groen. ik neem aan dat alles in de zelfde kleur moet maar dan komt Windows met de soundmanager. wat is de betekenis van de kleur van de kabels?, frontluidsprekeruitgang, achterluidsprekeruitgang, centrum-/subwoofer uitgang.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgensmij is dit je onboard geluidskaart. Verstandig is om een geluidskaart met 5.1 ondersteuning aan te schaffen! Daar krijg je dan ook een handleiding en alles bij. Tevens is het geluid van betere kwaliteit..

Color Connector Lime Green Line-Out, Front Speakers, Headphones Pink Microphone Light Blue Stereo Line In Orange Subwoofer and Center out Black Rear Surround Speakers for 5.1 and 7.1 systems Gray Middle Surround Speakers for 7.1 systems Gold Midi / Game port (Joystick)

Onder een 5.1 home cinema set versta ik een audio-video set met 5.1 uitgang. Veelal hebben die sets een eigen 5.1 decoder en hoef je niet alle signalen apart vanaf je PC op de set aan te sluiten; de digitale uitgang van je PC is dan voldoende. (SPDIF; coax of optisch, op de afbeelding links tussen de USB-poorten). Aan de home cinema set komen dan de luidsprekers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100