Hoelang blijft muziek op chroom cassettebandjes ( chromium of SA) mooi klinken ?

Het gaat om rustige pop muziek die van FM radio en van LP is opgenomen en op een cassettebandje is gezet. Hoelang blijft het cassette bandje mooi klinken . Dus hoeveel jaar is de muziek op goede bandjes houdbaar? Ik speel bandjes in één keer helemaal af . Dus geen stop beschadigingen van de afspeelkop en de capstan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LP? Cassette bandje??? Was dat??? Oh wacht ja, ik herinner me nog iets van vroeger... ;-)

Het beste antwoord

Dat kan best een jaar of 20 tot 30 goed blijven. Je zult voor het behoud van de kwaliteit soms, bijvoorbeeld twee keer per jaar, het bandje helemaal door moeten spoelen, zodat de magnetische velden niet constant tegenover elkaar blijven staan. Verder moet je het bandje verre houden van warmte en magnetische velden. Mechanisch gaat een bandje heel lang mee, het probleem zit hem in het langzaam verminderen van het het opgebouwde magnetische veld van de drager. Een ander probleem is dat de kwaliteit steeds achteruit gaat. Bij digitale signalen blijft de kwaliteit perfect totdat het niet meer af te spelen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er nog die het na 40 jaar nog goed doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een flink aantal jaren mooi blijven klinken, maar je kunt ze natuurlijk ook overzetten op CD of DVD.