Wat betekent "No service" op een DAB+ radio?

Betreft een Denver TDA-60 radio. Deze staat in ons tuinhuisje. De ontvangst van DAB is in ons gebied redelijk, maar niet super.
De afgelopen zomers konden we 100% NL via DAB beter ontvangen dan via FM. Dit jaar krijg ik via DAB slechts de melding "Connecting..." (en dat lukt schijnbaar dus niet) of "No service" te zien.

Andere zenders via DAB doen het prima.

Opnieuw scannen verandert niets aan de zaak.
Wat is er aan de hand?

Is de ontvangst te slecht?
Zend 100% NL. (in onze regio, het oosten van het land) niet meer uit op DAB ?
Is de frequentie gewijzigd en gebruikt de radio ongemerkt een oude vanuit het geheugen?
Iets anders?

Beter nog... hoe los ik dit op ?

Antwoorden (1)

display toont “No Service” Er is geen DAB-dekking in uw omgeving of de ontvangst is slecht. Pas de antennepositie aan of verplaats het apparaat naar een locatie met
een krachtiger signaal.
bron:Denver
Toegevoegd op 09 mei 2022 10:22: tekst
een jaar geleden