oude audio installatie?

een kennis wil zijn oude audio installatie weg doen (ongeveer 20 jaar) mijn vraag is kan je deze ook op de computer aansluiten en is zo'n ding nog van aardige kwaliteit

Toegevoegd na 8 minuten:
en wat zijn goede bestanden voor digitale muziek mp3 schijnt niet goed te zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

20 jaar terug had je ook goede en slechte audio apparatuur. De type,s met een z.g. echte eindtrap ofwel met eindtransistoren waren over het algemeen de beste. Destijds waren de eerste chip eindtrappen al in de handel en daarvan was toen ook de kwaliteit niet al te best.
Daarnaast zaten er destijds nog schakelaars en of relais in die slijtage kunnen vertonen (krakend geluid of wegvallen van het signaal). Geef anders even het type of merk op dan kan ik er wellicht wat meer over zeggen.
Op de tuner aux of tape ingang van een versterker is een computer of I pod aan te sluiten. De huidige generatie MP3 spelers zijn sterk verbeterd t.o.v vroeger. Maar de warmte en natuurlijkheid van de oude analoge plaat of tape,s hebben natuurlijk nog steeds hun charme. Net als de "ouderwetse" CD speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij van Hitachi maar weet het niet zeker ik zal het even na vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil zeker platen gaan kopen
Maar bandjes is dat nog wat??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het inderdaad Hitachi is dan moet zeker opletten dat was een van die merken die met van die goedkopere modellen op de markt kwam.
Cassette bandjes is haast niet voor te stellen dat die de kwaliteit halen die je wilt. Dat was eigenlijk niet eens toen ze destijds nieuw waren. Cassettebandjes zijn puur voor het gemak zo populair geweest niet voor de geluidskwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik laten we zeggen €100 heb kan ik daar dan iets beters voor kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen, er zijn genoeg mensen die van zo'n grote ouderwetse versterker af willen en dan is €100 mooi geld. Geef bij goede vraag het type nummer op en merk van wat je op het oog hebt dan krijg je vanzelf reacties. Wellicht ook van mij.

Andere antwoorden (2)

Lossless bestanden zoals FLAC zijn de beste kwaliteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja op de pc aansluiten kan simpel weg via een jack naar tulp kabel (wit en rood) en die in een tulp aansluiting van je stereo installatie doen. Als het een hele oude is zit dat er wel op.

De draadjes jack naar tulp zijn niet erg duur hoor. Pas op!
NIET de gene van jack naar tulp zwart en geel!