Hoe heet een houder voor een microfoon?

Ik ben op zoek naar een houder die je om je nek kan doen en waar dan een draadloze microfoon in past.
Ik wil namelijk een lezing geven in een zaal, maar ik wil mijn handen vrij hebben en toch een microfoon gebruiken.
Ik heb al gezocht op internet, maar kan niets vinden. Misschien heeft het een speciale naam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
statief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me lastig om een statief om je nek te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe...
ik bedoelde om je handen vrij te hebben, een statief gebruien om de microfoon in te plaatsen... misschien kan je het statief zo buigen dat het om je nek past, en dan de microfoon erin ;)

Antwoorden (2)

Nou geen idee wat je bedoelt ken het ook niet. Maar je zou get. Met een headset kunnen doen dat is een kleine beugel met een microfoontje aan het eind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even ter verduidelijking: Je ziet dit soort microgoonhouders ook wel bij mensen die gitaar spelen en tegelijkertijd zingen. En dan hebben ze dus een houder om hun nek waar de microfoon in past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet wat je bedoelt. ik geloof dat Herman Finkers afgelopen week zo'ding om zijn nek deed en daar zijn microfoon in stak op de tv. Maar helaas de naam weet ik niet. het leek wel een touwtje met een stuk ijzerdraad eraan waar een microfoonhouder aanvast zat. Misschien weten anderen nu wat er bedoelt wordt en kennen deze mensen de naam.
ik denk dat in de onderstaande link staat wat je nodig hebt.