Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn Mp3 speler zo aansluiten op een 5.1 stereo setje met een kabeltje van tulp naar mini-jack?

Kan dit? ik vraag me af of het dan wel goed zit met de ohms enzo

Toegevoegd na 3 dagen:
(Ik zeg MP3 maar eigenlijk gebruik ik een mobiel, ik denk dat dit geen verschil maakt met een MP3 maar toch)

Ps: ik heb een sony-ericsson w595 mobiel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De tulpaansluitingen van het stereo-setje is een lijningang, die heeft doorgaans een ingangsimpedantie van 10 tot 100 kilo-ohm.
De aansluiting van de MP3 speler is laagohmig, bedoeld om oortjes of een koptelefoon aan te sluiten met een impedantie van 8-32 ohm.
Het kan dus geen kwaad om die op elkaar aan te sluiten, bij een normaal ingesteld volume op de MP3 speler zal de uitgang een signaal geven dat qua sterkte goed overeenkomt met de gevoeligheid van de ingang.
De versterkertjes in de MP3 speler worden daarbij nauwelijks belast omdat de hogere impedantie nauwelijks stroom van de versterkertjes vraagt.
De muziek wordt als normaal stereo signaal verwerkt, het 5.1 effect zal het stereosetje er zelf bij moeten maken, maar dat zal hij meestal met gewoon stereogeluid al moeten doen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ook met een mobieltje zal het wel werken, daar kun je meestal ook een gewoon setje oortjes aansluiten.
Wel heb je een probleempje als je opgebeld wordt:
De muziek wordt onderbroken en jij moet dan de aansluiting loshalen omdat anders het microfoontje van de telefoon niet werkt en de opbeller hard via je boxen te horen zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen probleem, doe ik thuis ook zo met m'n iPod, werkt perfect!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is onmogelijk want een mp3 (jack 3.5) geeft alleen FS(L-R voorste boxen) en je hebt een FS,RS(L-R achterste boxen),ss(Subwoofer box), cs(Center box) nodig. dus dan heb je 4uitgangen nodig een mp3 heeft alleen de Fs dus Links en Rechts. en daar kan je nooit 5.1 van maken je kan wel meerdere boxen aansluiten met een splitter (jack-splitter 3.5).
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt geen surround sound maar ze werken wel degelijk alle 5. Doe ik al jaren op deze manier.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding