Ik heb een sony dvd recorder gekocht met een home theatre system erbij. Hoe sluit je die aan op een analoge scart tv zodat alles goed werkt?

Ik Krijg het geluid niet aan de praat van de dvd recorder op de versterker (Home theatre system), Ik heb er al een coax cable tussen zitten maar heeft geen nut. Verder zit er een scart verbinding tussen de tv en dvd recorder, en natuurlijk de analoge kabel.

Moet er dan nog een verbinding liggen tussen de tv en de versterker?? Maar om alleen het geluid van een cd'tje af te spelen lijkt me dat toch niet nodig.

Heeft misschien een HDMI verbinding tussen de versterker en DVD recorder meer nut??

Ik mis iets maar wat weet ik niet, hopelijk weet iemand het antwoord

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Wat mijn ervaring is op dit gebied is dat een rechtstreekse verbinding van DVD recorder naar de TV voldoende is.

Als ik kijk naar mijn eigen situatie. DVD-Digitenne-TV dan moet je inderdaad goed opletten dat je de juiste scartkabel op het juiste apparaat aan sluit...

Maar Sony kennende heb je er een prachtige Nederlandstalige beschrijving bij. Lees die eens door in het zonnetje, voordat het later op de dag gaat regenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het thuisbioscoop systeem al aangesloten op de dvd recorder met een optische kabel of een coaxiale kabel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord 1:
a: maak gebruik van een goede SCART kabel (niet de naamloze rommel van de bouwmarkt) en sluit deze aan op de TV OUT (o.i.d.) van je recorder.
b: sluit de andere kant van de kabel aan op de SCART ingang van je televisie die RGB ondersteunt, vaak is dit maar één van de ingangen, goed kijken dus.
c: wijzig in het set-up menu van je DVD recorder de AV SCART output naar RGB, dit geeft de allerhoogste beeldkwaliteit.

Antwoord 2:
a: sluit de Digital Coax output van je DVD recorder aan op de Digital Coax (officieel S/PDIF geheten) van je Home Theater set. Ik neem gemakshalve wel aan dat er Dolby Digital / DTS decoders aanwezig zijn.
b: check in het set-up menu van de recorder of de digital output van je recorder op "raw" of "bitstream" of iets dergelijks staat. Het digitale signaal moet in ieder geval niet omgezet worden naar LPCM of stereo.
c: check welke ingang van je home theater set overeenkomt met de gekozen digitale coax ingang. Soms moet je deze ingang in het set-up menu activeren.
d: check de instellingen van je luidsprekers, met de name of je wel of geen subwoofer hebt en het formaat van de aangesloten luidsprekers. Deze instellingen bepalen de hoeveelheid bas over de speakers en zijn redelijk kritisch.
e: kijk een DVD met Dolby Digital soundtrack en meestal gaan er op de home theater set lampjes branden als het signaal digitaal binnenkomt.
e: mocht het nog steeds niet werken, neem dan gewoon contact op met de winkel waar je het gekocht hebt.

succes!