Wordt een mp3 bestand groter als er drukke muziek opgenomen wordt?

Dit in vergelijking met rustige klassieke muziek.
Instellingen van de opname zijn gelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
paulus811
12 jaar geleden
Leuke vraag!

Het beste antwoord

In principe wel. In het uiterste geval, bij stilte, hoet alleen te worden opgeslagen hoe lang het stil is. Voor concrete gevallen moet je echt een opname maken, want je gehoor is niet echt een goede maat om te bepalen o er veel getallen nodig zijn voor een bepaalde muziek.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja,maar meestal kan je het wel kleiner maken of juist groter dan is het bijna net zo goed als een echte cd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om live- opnames, die cd ervan zal er denk ik niet komen...
Dit is afhankelijk van wat voor Mp3 bestand je ervan maakt. Wat MP3 doet is de hoogste en laagste tonen afkappen tot een niveau waar het menselijk oor er weinig tot niets van merkt.
Bij de nieuwere mp3 compressie, genaamd 'variable bit rate', veranderd de compressie sterkte aan de hand van hoe hoog en laag de tonen komen. Het kan goed zijn dat je een heel druk klinkend stuk muziek veel kleiner kan maken dan mooie rustige klassieke stukken, gewoon omdat er meer toon hoogtes en laagtes in het klassieke stuk zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!

Dit ligt aan de mate van kwaliteit je het opneemt, en vooral met wat voor programma. Een stille krekel die 1 keer per 10 seconden een geluidje doet op een superhoog MP3 kwaliteit (bijv. 320 kB) zal meer data produceren dan knallende een houseparty op 128kB. 2 Vragen: *1 Is het bestaande muziek? *2 heb je een goed programma? Dan nog een paar antwoorden: * GENOEG gratis "omzet programma's" waar je mee kunt bepalen of je muziek/geluid wel per sé altijd op maximale kwaliteit dient te staan? * dan heb je nog VBR wat staat voor Variabele Bit Rate en dat moet je MP3 speler wél ondersteunen, maar kun je zien als een versnellingsbak van een auto, je KUNT in de 2e versnelling misschien wel 80 halen, maar in z'n 4e is ie toch echt zuiniger. Het is een beetje afhankelijk wát je met je MP3 wilt? Concert? Speech? voor in de auto? op cd branden? dan heb je nog talloze andere opties, en vraaag maar als je er niet uitkomt maar graag wel met wát je wilt, waár je het voor wilt gebruiken en de grootte zelf zegt op zich niet zo heel veel. 128 kb is "standaard cd kwaliteit", maar AAC+ is de helft van de grootte en (afhankelijk van de kwaliteit van opname) soms nog beter dan zijn dubbeldikke broer. Succes!