Als ik een koptelefoon aansluit op mijn computer, gaat het geluid nog steeds via de computer, hoe los ik dat op?

Ik ben al naar Configuratiescherm gegaan, dan naar Geluid maar de headset wordt gewoon niet gedetecteerd.
Ook andere koptelefoons of oortjes doen het niet.
Hoe kan ik dat oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Het beste antwoord

Kijk eens in de instellingen van je geluid driver. Meestal kan je daar aanvinken dat de speakers uitgeschakeld moeten worden als de koptelefoon aansluiting wordt gebruikt. Standaard staat dit zo ook ingesteld, maar wellicht ben jij de uitzondering :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het een USB headset is zou je kunnen proberen om de computer eens een keer te herstarten.

Werkt dat niet dan zouden het inderdaad missende drivers kunnen zijn.