Waarom werkt mijn microfoon op mijn ipod headset ineens niet meer?

Als ik iemand bel of iets anders met de microfoon doe, staat er dat ik een microfoon moet aansluiten maar die zit er al in. Ik heb er verder ook niks mee gedaan en tot gisteren deden ze het nog gewoon. Hoe kan dit? Ze zijn ook niet oud en versleten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken van dit probleem.
De drie meest waarschijnlijke zijn:

1. het besturingssysteem herkent de microfoon niet meer door een update van een heel ander programma.
2. het contact van de microfoon is niet meer schoon.
3. er is een draadbreuk in de microfoondraad.

Wat kun je doen om te zien wat het probleem echt is:
neem een soortgelijke microfoon en kijk of die wel werkt met jouw computer
OF
neem een soortgelijke computer en kijk of je microfoon het daar wel op doet.

Dan weet je in ieder geval al of het je computer is of je microfoon die het probleem veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Waarschijnlijk is het een breukje geweest in het snoer. Ik heb een nieuwe. Maar hoe kan ik zo'n bteuk voorkomen want het zat ook helemaal opgerold in de verpakking..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms gebruiken ze bij de fabricage slecht materiaal. En dan gaat dat heel snel kapot. Dan heb je snel een draadbreuk.
Je kunt het constateren door aan het draadje te rammelen. Gaat de verbinding aan/uit/aan/uit dan is de draad gebroken.
Je kunt dat niet voorkomen, behalve door te zorgen dat de draad nergens tussen klem komt te zitten en geen scherpe hoeken kan maken of te strak komt te staan. Als er een draadbreuk is kun je ook alleen de draad vervangen. Vaak is de draad die jij er aan zet van veel betere kwaliteit dan wat het oorspronkelijk was.
(Tenzij je natuurlijk echt een goed merk neemt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Er bedankt voor al deze informatie