Heb ik mijn autoradio zo goed aangesloten op mijn versterker?

Ik heb nu de radio op de output, en de subwoofer op de input, en de luidsprekers achterin de versterker. Ik heb een tekeningetje bijgevoegd. De radio moet waarschijnlijk op de input, maar als ik die op de input doe, en de sub op de output, doet die het alsnog niet. De versterker is goed geaard en krijgt stroom, het lampje brand namelijk wel. De remote is als het goed is ook goed aangesloten. Hoe zorg ik ervoor dat mijn subwoofer het gaat doen? Aan de achterkant van de versterker zitten nog 8 uitgangen, +/- links/rechts REAR, en +/- links/rechts FRONT. Voor de speakers dus waarschijnlijk. Ik heb de achterspeakers op REAR aangesloten, en daar komt ook geen geluid uit. Waarschijnlijk ligt het dus tussen de radio en de versterker dat die het niet doet. Iemand idee? Allemaal splinternieuwe kabels en versterkers etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
3.1K

Antwoorden (3)

zo te horen ligt het aan je remotekabel. Loop deze nog eens goed na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De remote zit op het moment Rechtstreeks van de radio naar de versterker. Bij de versterker kan die er maar op 1 manier in. Ik heb gewoon een draad wat bij de Set zat aan de remote bij de radio vastgedraaid. Bij de radio was de remote zeg maar via zon langwerpig rond ding vast, en dan een draadje terug. Ik heb dat draadje wat terug gaat gestript, en aan een andere kabel vastgemaakt. Die kabel gaat rechtstreeks naar de versterker. Zie tekening bij de hoofdvraag bijgevoegd
De output van je radio moet op de input (line in) van je versterker.
afhankelijk van hoeveel kanaals je versterker is kun je daar speakers op aansluiten (de output van je versterker)
Heb je een 1 kanaal versterker kun je daar maar 1 speaker op aansluiten
een 2 kanaals speakers etc..
Meestal gebruik je voor je subwoofer een aparte versterker.
In jouw geval denk ik dat je de (4) speakers die in je auto zitten gewoon op de versterker aansluitingen +/- links/rechts REAR, en +/- links/rechts FRONT moet aansluiten en de subwoofer via een extra versterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de achterspeakers van de auto op de REAR +/- rechts/links aangesloten, zit gewoon goed allemaal. Maar er komt geen geluid uit.. How come?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar is dat een line out aansluiting of een "gewone" speaker uitgang "
Een line out moet naar een versterker dus niet rechtstreeks naar een speaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom weer een duimpje omlaag ???
Hey,
Omdat ik daarnet te veel tekens had, heb ik het schema maar ingescand.

Als je er niet aan uit kan, of het werkt nog steeds niet, laat me dan aub weten om welk merk en type radio en versterker het gaat.

De bron stuurt je naar een forum met dezelfde problemen als jij.

We komen er wel uit.

Toegevoegd na 13 minuten:
Beetje toelichting: Je versterker kan je op 3 standen zetten low/high/through (of lpf,hpf). Kies low of lpf, want je wilt enkel je bassen sturen naar je sub.
Er is ook een volumeknop op je versterker, vergeet dat niet.
Als je versterker goed is aangesloten, zou je hem moeten horen op klikken of zien aan het lampje als je de radio op en af zet.
Mijn eerste idee is dat je de radio nog moet instellen, bij bijna alle laatste modellen moet je de rca nog instellen. (uitgang radio, daarvoor moet je wat dieper in het menu graven, en hem toewijzen aan 'sub'

Sorry voor het gekrabbel op het schema, maar ik wou dit vandaag nog beantwoorden.