Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil Spotify afspelen op mn boxen via AirportExpress, kan dit en zoja hoe? Ik heb een PC met windows 7 en (nog) geen spotify premium.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad, daar heb je AirPlay als protocol voor nodig. Dit zit ingebouwd in je airportexpress en in iTunes (op de iphone en Mac in elk geval), zodat je via ethernet muziek kunt oversturen.

Hier staat een prima artikel erover:
http://www.hifi.nl/artikel/2182/Uitgelegd-Apple-AirPlay.html

Je hebt onder Windows een programma nodig die dit protocol heeft, zoals AirFoil. Het lijkt erop dat spotify dit protocol al heeft ingebouwd.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inmiddels een Imac en Airfoil geinstalleerd. Werkt perfect!

Andere antwoorden (1)

Ja tuurlijk kan dat.
Gewoon je computer aansluiten op je boxen.
Spotefy instaleren.
En luisteren maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik maar dit is geen antwoord op mn vraag. Ik wil de muziek namelijk via mn AirportExpress en niet direct over de boxen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan sluit je je computer aan op je airportexpress ( wat dat dan ook mag zijn). En luister je op die manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is handiger als je een antwoord geeft als
je de vraagt helemaal begrijpt en ik bedoel dit opbouwend. In het antwoord van Paulost lees je oa wat een AirportExpress is, dan zijn we allebei een beetje wijzer ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding