Headset mic doet t niet + geluid doet het alleen aan linkerkant

Toegevoegd na 25 minuten:
Me headset is net 3 weken ofzo dus k ga er niet vanuit dat er iets in de draad niet goed zit.

Toegevoegd na 25 minuten:
Op me mobiel op skype doet de headset het trouwens wel uitstekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (2)

meestal duidt dit op of niet goed aangesloten stekkers, maar omdat mic en geluid beide door een aparte aansluiting gaan, verwacht ik dat er ergens een breuk in de kabel zit.

Kleine kans dat je mic gedempt is in windows.

Ook een kleine kans dat er iets mis is met de volumeregeling op je koptelefoon (mits die aanwezig is).

Toegevoegd na 22 minuten:
je hebt hem aangesloten op je laptop/pc?

Toegevoegd na 48 minuten:
blijkbaar dus windows xp

aantal dingen die je kan proberen:
1. andere headset aansluiten en kijken of dezelfde problemen er zijn
2. kijken of je microfoon wel geluid registreerd in je volumebeheer (standaard staat het volgens mij uit)
3. kijken of geluid via mic wel afgespeelt wordt.
4. kijken of de balans van het afspelen misschien naar links is gezet.
5. sommige geluidskaarten kunnen niet goed omgaan met speakers en een headset tegelijk, probeer de vaste speakers af te koppelen en steek daar de headset eens in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk heeft je headset 1 stekker(3.5mm plug). Het geluid en de mic zitten dan in de zelfde stekker.
Een Computer kan hier niet mee overweg. Deze heeft ja immers een aparte in en uitgang.
Je kan dit zien aan je stekker. je schacht van de stekker heeft een paar ringen.
Heb je 1 ring, dan zal het een mic of mono luidspreker zijn.
Heb je 2 ringen, dan heb je een stereo speaker of een mono speaker met mic.
Heb je 3 ringen, dan heb je een stereo speaker met een mic erbij.
Daarom doet ie het op je telefoon wel. Deze heeft 3 aansluitmogelijkheden. Een computer heeft er doorgaans 2.