Hoe sluit ik een Ipod (touch) aan op een versterker?

Ik bedoel dan niet via de oortelefoonuitgang, maar via de brede uitgang op de Ipod die een betere geluidskwaliteit levert.

O ja, ik weiger 50 euro voor een wit Apple touwtje te betalen (Composite AV Cable noemen ze dat bij Apple). Zo iets moet toch bestaan voor 1 a 2 tientjes?

paulus811
14 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan die accessoires verdienen ze miljarden.
paulus811
14 jaar geleden
ja, en wat weet ik nu wat ik nog niet wist?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik dat ingetikt heb.
paulus811
14 jaar geleden
You win! Bedankt voor je antwoord hieronder mmm.

Het beste antwoord

Hmm... Kijk hier eens?
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ipod%20to%20amplifier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
TOP antwoord! Precies wat ik zocht en zie je wel dat t kan? Een euro of 6 waar Apple 50 euro voor vraagt. Ik ben dubbel blij want 1) heb mn kabel en 2) heb mn gelijk! Ik sluit de vraag nog niet want wellicht komt er nog iemand met een leverancier in Nederland.

Andere antwoorden (2)

Via de oortjes uitgang is wel een goede optie: er bestaan kabeltjes met aan beide kanten een plugje, waarvan er een in je iPod past en de andere in je versterker. Je kan de iPod dan gebruiken precies zoals je bij oortjes doet. Bij de Mediamarkt of vergelijkbare winkel kunnen ze je helpen met het vinden van het goede snoertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Paulus811;

Ik weet niet of er iPod/stereo-interfacekabels bestaan. Ik heb zelf een Marantz dockingstation voor mijn iPod, zodat ik die rechtstreeks op de versterker kan laten afspelen. Is echter wel een stuk duur dan die twee tientjes.