Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn speaker ruist, wat is de oorzaak?

Het is niet altijd zo geweest. Het is heel zachtjes, en het geluid wordt niet harder als je het volume hoger zet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
17.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde probleem, weet niet waar het vandaan komt maar het is niet mijn mobiel die stoort, ik heb het ook als ik hem weg leg..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je je speakers opgeblazen doordat je je muziek te hard hebt gezet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te hard gezet waardoor ze zijn opgeblazen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem in een stekkerdoos hebt zitten puzzel dan even door de stekker van de speakers direct via het stopcontact te laten lopen en andere apparaten uit de stekkerdoos te halen.

Het kan zijn dat een ander apparaat in de stekkerdoos de storing veroorzaakt en dus zorgt dat je speakers zoemen.

Test de speakers ook even in een andere kamer, met een mp3 speler en of het daar ook zo is. Dan kan je namelijk achterhalen of het aan je speakers ligt of niet.

Als het namelijk ook in die andere kamer ruist op een losse mp3 speler of iets dergelijks, dan moet je overwegen om andere speakers te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speakers in het stopcontact... aaaah !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Is het een speaker met ingebouwde versteker? Of zit hij aangesloten op een versterker? In geval 2 ligt het niet aan je speaker, de ruis komt dan uit of via je versterker.
Als je de volume knop van de versterker dicht draait en toch ruis hoort, zit het vermoedelijk in de versterker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de versterker al +/- 2jaar of ouder is, kunnen er componenten slecht worden, zoals condensatoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calibratie uitzetten in menu van je versterker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding